czwartek, 11 października 2012

Pachnąco, kolorowo, korzennie - WYMIANKA



Witajcie, spróbuję swoich sił i ogłaszam że organizuję wymiankę.
Pachnącą korzennie bo taki jest motyw przewodni tej wymiany.
Już niedługo (oby jeszcze jak najdłużej) czekają Nas zimowe chłody a nie ma nic lepszego niż grzane wino na rozgrzewkę a do tego aromatyczny piernik.
Na co dzień najczęściej używamy soli pieprzu, ale poza nimi jest jeszcze wiele innych aromatycznych dodatków do ciast, przypraw podkreślających smak mięs, dodawanych do napojów oraz kojarzących się ze świętami.
Pod tym względem dużą rolę odgrywają przyprawy korzenne. Są bardzo aromatyczne, pobudzają apetyt, dobrze działają na trawienie i są nieodzowne w każdej kuchni. Cynamon, goździki, kardamon czy imbir to dodatki, bez których nie można sobie wyobrazić wielu dań i deserów między innymi smakowitego piernika czy szarlotki.Wiele z nich spełnia rolę dobroczynną dla organizmu, rozgrzewając i pobudzając zmysły
I tu macie pole do popisu, tworzymy wszystko co kojarzy Nam się z przyprawami korzennymi, imbir, kurkuma, cynamon, curry, gałka muszkatołowa, kardamon ileż tu smaków i kolorów, bo przyprawy te są piękne kolorystycznie.

A teraz zasady:

1. W wymiance biorą udział osoby prowadzące bloga ( regularnie)
2. Chętne osoby proszę wpisać komentarz pod postem wraz z adresem mailowym, ponieważ rozlosowane pary wymienią się między sobą adresami:)
3. Zapisy od dzisiaj tj. 11 października do 3 listopada, 4  ogłoszę pary:)
4. Paczuszka z prezentem wykonanym przez was ma znaleźć się u parki do 30 listopada.
5. W paczuszce ma się znaleźć: coś własnoręcznie wykonanego związanego z tematem, jakieś słodkości również związane z tematem, czyli zawierające przyprawy lub mogą być to same przyprawy i na koniec wymieniamy się przepisami oczywiście z korzennymi dodatkami. Każda z osób dodaje do paczki przepis i dodatkowo przesyła do mnie mailem (opblikuję je na  blogu)
6. Proszę o dodanie u siebie na blogu w pasku bocznym banerka
7. Po przygotowaniu prezentu dla waszej parki proszę o przesłanie mi zdjęcia na maila aleksandra.lidia.b@gmail.com

A teraz banerek




mam nadzieję że będą chętni.

29 komentarzy:

  1. o to ja będę pierwsza uwielbiam przyprawy a zwłaszcza te, które kojarzą mi się ze świętami
    wiolinka83@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu...czytasz w myślach?? zabierałam się za zorganizowanie wymianki cynamonowej a tu proszę! uwielbiam korzenne przyprawy! Kochana...zapisuję się i ja :)
    tynka.p84@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he no to trafiłam :) przepraszam że wcisnęłam się z pomysłem i miło mi powitać Cię w zabawie.

      Usuń
  3. Za namową Tynki jestem! Ostatnio odkryłam na nowo imbir ścieram na tarce do herbatki lub kawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także chętnie się zapiszę.
    Przy okazji witam moją motylkowo-wymiankową parę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam równie serdecznie, cieszę się że założyłaś bloga.

      Usuń
  5. Dziękuję za zaproszenie :-) Uwielbiam korzenne zapachy, choć do pieczenia mam niestety dwie lewe ręce. Banerek umieściła, ale udział w wymiance jeszcze potwierdzę - z czasem u mnie ostatnio krucho :-( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło jak do Nas dołączysz

      Usuń
    2. Przykro mi, ale nie nadążam :-( Moje zaległości - zwłaszcza w kwestii nauki - wciąż narastają. Do końca miesiąca muszę stworzyć już nie jedną, ale trzy prace zaliczeniowe, więc niestety, ale z udziału w wymiance muszę zrezygnować :-((
      Może następnym razem? Wiosną... Pozdrawiam

      Usuń
  6. A niech i będzie, zgłaszam się i ja :) Coś tam już mi się w głowie narodziło, do listopada powinnam zdążyć :) Banerek wstawię wieczorkiem, już sobie zapisałam:)

    email: mroz.aleksandra@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy jest jeszcze miejsce? Chetnie sie dopisze :)
    www.mojeszydelkoweprzygody.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że dla miłych gości jest miejsce. Zapraszam i witam sedecznie.

      Usuń
  8. Zapomnialam zapytac- moge wziac udzial z zagranicy? karto_flana@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. No to ja też chcę, bo uwielbiam pachnidełka korzenne:) kasian-79@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. To i ja dołączam, bo też lubię te smaki :).
    madapith@go2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. To i ja dołączam, bo też lubię te smaki :).
    madapith@go2.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. i ja się dopisuje :) banerek dodany: http://agpeart.blogspot.com/
    mój meil: anieszka1000@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie witam i cieszę się że się z Nami bawisz

      Usuń
  13. Ja również się zapisuję :)świetny temat wymianki, uwielbiam takie klimaty :D
    pomiedzyczasem@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Na tak pachnącą wymiankę to i ja się skuszę:))) sylwiairena76@tlen.pl

    Pozdrawiam ciepło Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  15. I live in Moscow, and if international bloggers can take part in this wonderful swap I'll be happy take part too:)
    http://mothersmornings.blogspot.ru/
    moiseyanna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń